Δευτέρα 28 Μαΐου 2018

Τροχαίο ατύχημα με Tesla Model 3 λίγο έξω από τη Φλώρινα

Άδοξο τέλος φαίνεται ότι πήρε το μεγάλο ταξίδι ενός Tesla Model 3 και του οδηγού του στην Ευρώπη, αφού ευρισκόμενο στη χώρα μας και λίγο πιο έξω από την Φλώρινα, το αυτοκίνητο προσέκρουσε με ταχύτητα στις μπαριέρες με το Autopilot σε
λειτουργία, με αποτέλεσμα να υποστεί μεγάλες υλικές ζημιές.

ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)
Σκοπός του οδηγού του Model 3, του You You Xue, ο οποίος είναι και ένας από τους πρώτους ιδιοκτήτες του νέου ηλεκτρικού της Tesla παγκοσμίως (σημειώστε ότι το Model 3 δεν πωλείται ακόμη στην Ευρώπη), είναι να διαδώσει μέσω αυτού του ταξιδίου του την αγάπη του για το Model 3 σε Βόρεια Αμερική και Ευρώπη.
Ήδη και μέχρι την περασμένη Παρασκευή που συνέβη το ατύχημα, ο Xue είχε διανύσει πάνω από 39.000 χλμ. σε 25 χώρες στις δύο Ηπείρους.
Τι συνέβη όμως; Σύμφωνα πάντα με τον ίδιο, ευρισκόμενος στον αυτοκινητόδρομο E65 και κινούμενος νοτιοδυτικά προς την Κοζάνη, λίγο έξω από τη Φλώρινα και με το Σύστημα αυτόνομης οδήγησης (Autopilot) σε λειτουργία, το Model 3 ξαφνικά πήρε απότομη πορεία προς τα δεξιά και, παρά τις προσπάθειες του οδηγού να το επαναφέρει στην πορεία του, προσέκρουσε με το αριστερό του τμήμα στις μπαριέρες μιας από τις εξόδου του αυτοκινητοδρόμου.
Ο You You Xue τονίζει ότι η ταχύτητα κατά την απότομη αλλαγή πορείας του αυτοκινήτου ήταν 120 χλμ./ώρα, ενώ τη στιγμή που βρισκόταν στον αυτοκινητόδρομο δεν υπήρχαν άλλα αυτοκίνητα γύρω του, ο καιρός ήταν πολύ καλός, όπως και η κατάσταση του οδοστρώματος, οι διαγραμμίσεις κ.ο.κ. Όταν συνέβη το ατύχημα ο ίδιος ακουμπούσε με το αριστερό του χέρι το τιμόνι και παράλληλα, κοίταζε στο κινητό του το Σύστημα πλοήγησης.
Το ατύχημα, σύμφωνα πάντα κατά τον Xue, οφείλεται σε δυσλειτουργία του Autopilot, αφού το αυτοκίνητο βρισκόταν στην ευθεία και υπήρχε πολύ καλής κατάστασης διαγράμμιση στο οδόστρωμα.
Όπως αναφέρει πάντα ο οδηγός, η Tesla μπορεί να προειδοποιεί τους ιδιοκτήτες να κρατούν και με τα δύο τους χέρια το τιμόνι με το Autopilot σε λειτουργία, όμως λίγοι είναι αυτοί που το κάνουν, αφού όπως και ο ίδιος έχουν απόλυτη εμπιστοσύνη στο σύστημα, ιδίως αφού έχουν διανύσει χιλιάδες χλμ. με το Autopilot σε λειτουργία.
Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση της Tesla για το συμβάν, παρά τη δημοσιοποίηση του ατυχήματος του Xue, ο οποίος προσπάθησε ακόμη και να επικοινωνήσει με τον ίδιο τον Elon Musk μέσω Twitter.
Ωστόσο, πριν λίγες ώρες η εταιρεία απάντησε σε ερώτηση που της έγινε από το Electrek για το ατύχημα, σημειώνοντας τα εξής:
«Παρόλο που εκτιμούμε την προσπάθεια του You You Xue να διαδώσει την ιδέα του Model 3 σε όλο τον κόσμο, ο ίδιος έχει ενημερωθεί από εμάς ότι προς το παρόν η Tesla δεν έχει παρουσία στην Ανατολική Ευρώπη και ότι δεν είναι διαθέσιμες οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας για τα οχήματά μας εκεί. Επιπρόσθετα, το Model 3 δεν έχει πάρει ακόμη έγκριση οδήγησης εκτός Η.Π.Α. και Καναδά. Παρόλο που δεν έχουμε ακόμη μπορέσει να ανακτήσουμε δεδομένα από το όχημα, αφού το ατύχημα συνέβη σε μη υποστηριζόμενη περιοχή, η Tesla καθιστά πάντα σαφές ότι ο οδηγός παραμένει υπεύθυνος για το αυτοκίνητο ανά πάσα στιγμή όταν χρησιμοποιεί το Autopilot. Λυπούμαστε για αυτό το ατύχημα και είμαστε χαρούμενοι που ο You You είναι ασφαλής».
UPDATE: Σε νέα του ανάρτηση στο facebook ο οδηγός αναφέρει ότι επικοινώνησαν μαζί του από την Tesla και του πρότειναν να μεταφέρει το αυτοκίνητο στις Η.Π.Α. για να εξακριβωθεί τι έγινε ακριβώς. Ο Xue αντιπρότεινε την μεταφορά του Model 3 σε κάποιο ευρωπαϊκό κέντρο επισκευής της Tesla, όπου μέσω του εκεί διαγνωστικού θα μπορούσαν να δουν τι έγινε, όμως ο εκπρόσωπος της εταιρείας το αρνήθηκε.
UPDATE 2: Τελικά, ύστερα από τη δημοσιότητα που έχει πάρει το θέμα, η Tesla δέχθηκε να μεταφερθεί το αυτοκίνητο στη Γερμανία και στο εκεί κέντρο επισκευής της εταιρείας για να μπει στο διαγνωστικό και να εξακριβωθεί τι ακριβώς έγινε.

Δείτε φωτογραφίες και βίντεο από το ατύχημα:




https://www.facebook.com/tsla3/videos/942402099264593/

Πηγή: newsauto.gr

5 σχόλια:

  1. Ο τίτλος του άρθρου ακούγεται σαν: διαστημόπλοιο με εξωγήινους προσγειώθηκε στην Φλώρινα! Να πούμε όμως και λίγα τεχνικά:
    1) το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι κατάλληλο για μέτριο καιρό. Αν ερχόταν τον χειμώνα θα ήθελε τη μισή μπαταρία του μόνο για να πάρει μπρος
    2) σεβαστή η προσπάθεια του Χιούι-Λϊούι αλλά η τεχνολογία autopilot όχι μόνο δεν είναι ώριμη αλλά ούτε καν εφαρμόζεται σοβαρά στην πράξη. Μέχρι τότε μπορεί να πετάξει και με τη Λέσχη Αεροπτερισμού
    3) γενικά οι κινήσεις της Tesla Motors είναι αμφιλεγόμενες και υπάρχουν πολλές πιθανότητες, όπως φαίνεται, φαληρίσματος του Ηλία, κατά άλλους, Elon...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι ακριβός έπρεπε να γράφει ο τίτλος;
      Εάν ήταν Ferrari η Lamborghini, δεν θα το είχαν αναφέρει στον τίτλο;

      1. Σχετικά με τα Tesla και χειμώνα, ψάξε στο ίντερνετ για όλους που ζουν σε περιοχές πολύ πιο κρύα από την Φλώρινα και έχουν Tesla.
      Μόνο να δεις την Νορβηγία. Μερικά στοιχεία:
      Το 32% τον αυτοκινήτων που κυκλοφορούν είναι ηλεκτρικά (https://nordic.businessinsider.com/tesla-is-the-most-popular-carmaker-in-norway-this-month--/)

      Υπάρχουν 25.286 Tesla ταξινομημένα οχήματα στην Νορβηγία (Μάιος 2017) (http://teslastats.no/)

      Δεν αναφέρουν πρόβλημα με το κρύο.

      2. Η Tesla έχει ξεκαθαρίσει το θέμα με το autopilot, πρέπει ο οδηγός να έχει τα χέρια δίπλα στο τιμόνι και να προσέχει το δρόμο. Θέλει αρκετή δουλιά ακόμα αλλά δεν είπαν ποτέ ότι μπορείς να κοιμηθείς στο τιμόνι.
      Εκτός από αυτό, ο οδηγός είχε ενημερωθεί από την Tesla, ότι το Model 3 δεν είχε της προδιαγραφές για Ανατολική Ευρώπη, δεν υπάρχει ακόμα υποστήριξη για την πλοήγηση και χάρτες. Το αυτοκίνητο δεν είχε σύνδεση ίντερνετ. Βράδυ ήταν, κοιτούσε το κινητό την ώρα που οδηγούσε ………..

      3. Η Tesla έχει τα προβλήματά της, αλλά δες τι έχει πετύχει μέχρι τώρα. Πότε ξαναείδες περίπου 500.000 άτομα να βάλουν προκαταβολή 1000 $ για να πάρουν αμάξι και να πρέπει να περιμένουν 1 με 2 χρόνια για την παραλαβή. Τα αυτοκίνητά της είναι από τα πιο ασφαλές στο κόσμο, 0 ρίπους, γρήγορα, κτλ.
      Και από κάποιον που δεν ήταν καν στην αυτοκινητοβιομηχανία.
      Εάν δεν είχε κάνει την αρχή ο “Ηλίας”, ακόμα δεν θα είχαν ξεκινήσει η υπόλοιπες εταιρίες αυτοκινήτων να ετοιμάζουν και αυτοί τα ηλεκτρικά τους.
      Η μήπως προτιμάς αυτά τύπου VW και άλλα.

      Ψάξε λίγο περισσότερα και μετά τα λέμε.

      Νίκος

      Διαγραφή
  2. Κι άλλη "πρωτιά κατακτήσαμε " .....ανάμεσα σε όλο το πλανήτη συνέβη κι αυτό στην περιοχή μας. Λέτε να .... φταίνε τα περίεργα ...ηλεκτρομαγνητικά πεδία του ...χαραδρό-καμπού μας ? Ίσως ...λέω...Νεφελίμ και βάλε/..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Υπάρχει και 2η εκδοχή...Ίσως έσκασε κανένα ελαστικό και στούκαρε στις μπαριέρες της "νέας υπερταχείας εθνικής καθέτου της εγνάτιας ...απ την Νίκη προς την Κοζάνη ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τελικά τίποτα από τα παραπάνω.

    Ο οδηγός έδωσε συνέντευξη στο Teslanomics μετά από μερικές μέρες όταν βρισκόταν στην Αθήνα πριν φύγει για επιστροφή στην Καλιφόρνια οπού κατοικεί.
    το λινκ : https://www.youtube.com/watch?v=3ZA9PuCSkac

    Το αστείο την επόμενη μέρα που μετέφερε το όχημα στην Θεσσαλονίκη είναι, αν προσέξατε το βίντεο, ο άνθρωπος είναι μέσα στο αμάξι την ώρα που τον πηγαίνει η Interamerican . Τον ρωτάει ο Ben Sullins γιατί είσαι στο αμάξι στην καρότσα, και λέει ότι ο οδηγός ήθελε να φέρει και την κοπέλα του στην Θεσσαλονίκη και έβαλε τον άνθρωπο από πίσω.

    Ο YouYou Xue έχει άλλα δύο Tesla, ενα model S και ενα model X.

    Εξηγεί όλοι την ιστορία πως, ήταν από τους πρώτους να παραλάβει το model 3 και να γύρισε σχεδόν όλοι την Αμερική και μέρος από τον Καναδά με το αμάξι, και τελικά πως πήρε την απόφαση να έρθει Ευρώπη.

    Πάντως αναφέρει ότι έστω το μικρό μέρος του δρόμου που πέρασε στην Ελλάδα ήταν πολύ καλώς σε σχέση με τα προηγούμενα κράτη που είχε περάσει, σήμανση, γραμμές, φωτισμός και οδόστρωμα.

    Καλή ακρόαση.

    Νίκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή